Certyfikat Google Partners dość często jest wykorzystywany do wzmocnienia swojej pozycji na rynku w kontekście usługi pozycjonowania stron www. Klienci przekonywani są, że są certyfikowanym partnerem google, co gwarantuje, że usługi jakie świadczą w tym pozycjonowanie odbywa się na najwyższym poziomie. Wielu klientów nie mając wiedzy za co otrzymuje się certyfikat Google Partners, ufa, że jeżeli mają taki certyfikat, to Google musiało w jakiś sposób potwierdzić ich fachowe podejście do SEO. Otóż nic bardziej mylnego, ponieważ Google Partners to program marketingowy dla agencji reklamowych i firm, które zarządzają kontami Google Ads w imieniu innych marek i przedsiębiorstw. Działa on w ponad 60 krajach i jest dostępny w 43 językach. Natomiast Google Ads jest system reklamowy firmy Google umożliwiający wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce. Aby móc wyświetlać swoje reklamy w tym systemie, należy za to zapłacić firmie Google, czyli zasilić swoje konto Google Ads a dawniej Adwords. Aby zostać partnerem Google należy spełnić trzy wymagania: Skuteczność kampanii, odpowiednie Wydatki i Certyfikaty. Aby zostać takim partnerem Twoje konto menedżera Google Ads utrzymywać wydatki na reklamę firm, którym ustawiają kampanie na zarządzanych kontach na poziomie 10 000 USD w ciągu 90 dni. Natomiast osoby zgłoszone do programu, które zajmują się kampaniami muszą posiadać certyfikaty Google Ads. Jak widać, nie ma to nic wspólnego z pozycjonowaniem stron www czy SEO.
Czy Google przyznaje certyfikaty dla firm zajmujących się tylko pozycjonowaniem?
Otóż Google z tytułu pozycjonowania organicznego nie osiąga żadnych korzyści finansowych. Dlatego też nie oferuje z tego tytułu żadnych certyfikatów. Niestety wiele osób daje się nabrać na certyfikat z usługi Google Ads, jako certyfikat związany z pozycjonowaniem. Pozycjonowanie jest usługą, której nie da się potwierdzić żadnym certyfikatem. Nie jest też tak, że Google ignoruje pozycjonowanie i nie udziela się publicznie w tym temacie. Otóż pozycjonowanie zależy od poziomu dostosowania strony www czy sklepu internetowego do aktualnie obowiązującego algorytmu Google oraz od odpowiedniego poziomu linkowania czy kontentu na stronie. Google także jasno określa jakie są wymagania odnośnie stron www i jakie standardy powinny spełniać. Informuje także o zmianach algorytmów, które odpowiadają za funkcjonowanie wyszukiwarki. Niestety nie wystawia żadnych certyfikatów dla agencji czy firm, które oferują skuteczne SEO. W żaden sposób nie jest to weryfikowane przez Google i nie istnieją żadne programy do których można przystąpić, zdać egzamin i otrzymać certyfikat. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron www nie mogą w żaden sposób uzyskać od Google jakichkolwiek odznak partnerskich. Głównym źródłem utrzymania wyszukiwarki Google są płatne usługi reklamowe, które pozwalają na ciągły rozwój. Pozycjonowanie nie dostarcza wyszukiwarce bezpośrednich przychodów, a jedynie stymuluje i zachęca do ciągłego rozwoju i pracy nad poprawą wyników jakie są prezentowane użytkownikom. W dalszym ciągu najlepszym certyfikatem, który świadczy o jakości usług pozycjonerskich są wyniki jakie osiąga dana firma czy osoba. To one są wyznacznikiem wysokiej jakości.