To pytanie zadaje sobie każdy, kto zastanawia się nad nawiązaniem współpracy z agencją SEO. Ile agencji na ryku, tyle opinii na temat przydatności tej usługi. Aby odpowiedzieć na pytanie, czy pozycjonowanie jest dla Ciebie, należy wspomnieć kilka słów czym rzeczywiście jest pozycjonowanie oraz jaką pełni rolę w funkcjonowaniu strony www. Pozycjonowanie stron www można przyrównać do bilbordu na ulicy lub baneru reklamowego na sklepie. Pozycjonowanie umożliwia widoczność Twojej strony www pod danym słowem kluczowym. Obecność w TOP10 nie gwarantuje zwiększenia sprzedaży, jeśli nasza oferta nie będzie wystarczająco atrakcyjna dla klienta. Niestety zdarzają się na rynku agencje, które przedstawiają pozycjonowanie zupełnie w innym świetle, niż powinni. Dzięki kreowaniu fałszywego obrazu pozycjonowania, klienci nie zawsze rozumieją czym ono jest naprawdę. Czasami zdarzają się sytuacje, że mimo obecności w TOP3 i coraz większemu ruchowi na stronie czy sklepie internetowym sprzedaż nie rośnie.
Wtedy klienci uznają, że tak usługa nie jest im do niczego potrzebna. W świecie, w którym dominują giganci w swoich dziedzinach, konkurowanie z nimi nie jest czymś łatwym. Rzec można, że jest to praktycznie nie możliwe. Działania marketingowe jakie prowadzą agencje SEO w Polsce, dość mocno ukierunkowały klientów w błędnym przekonaniu, że daje ono gwarancję sprzedaży. Gwarancja sprzedaży to atrakcyjność oferty dla klientów plus widoczność strony www w internecie. Podobnie wykupując reklamę na bilbordzie czy reklamę telewizyjną, nikt nie da nam gwarancji sprzedaży towarów czy usług. Obecność w TOP10 umożliwia odnalezienie Twojej oferty w momencie, kiedy ktoś szuka usług czy towarów, które oferujesz. Jeśli jesteś widoczny w TOP10, możesz być spokojny, że Twoja firma będzie stawała się coraz bardziej rozpoznawalna i nie będziesz miał problemu z dotarciem do potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron czy sklepów internetowych jest inwestycją, która zaczyna się zwracać dopiero po wejściu słów kluczowych do TOP10.
Po wypozycjonowaniu Twojej strony pod konkretne słowa kluczowe, strona będzie widoczna dla klientów przez cały czas, bez znaczenia na porę roku, dzień czy godzinę. W przypadku reklam typu banerowe czy CPC trzeba pamiętać, że nasza reklama czy strona przestaje być widoczna po wyczerpaniu się budżetu. To, czy pozycjonowanie będzie potrzebne Twojej firmie, czy też nie zależy przede wszystkim od tego, jakie masz podejście od inwestycji w swojej firmie. Czy reklama ma być jednorazowym działaniem, które od pierwszego dnia pozwoli Ci zarobić 100 razy tyle, co zostało zainwestowane, a może traktujesz ją jako coś, co ma budować świadomość społeczną o istnieniu Twojej firmy oraz zaufanie, które zaprocentuje pozyskaniem nowych klientów. Należy pamiętać, że nie jest możliwe i nigdy nie będzie możliwe przekonanie dużej ilości klientów do swojej firmy, jeśli jesteśmy nieznanym podmiotem na rynku.
Pozycjonowanie umożliwia właśnie stanie się znaną firmą na rynku towarów lub usług, wśród osób, które poszukują tego co sprzedajesz. Jeśli każdego dnia kilkaset osób zobaczy link do Twojej strony z opisem firmy, to z pewnością kliknie w link i przynajmniej zapozna się z treścią. Psychologia społeczna działa w taki sposób, że większość społeczeństwa wybiera usługi czy towary w podmiotach znanych. W czasach, w których dochodzi do tak wielu oszustw i wyłudzeń internetowych na atrakcyjne oferty, klienci wolą zapłacić więcej w podmiocie, który jest na rynku kilka lat i ma pozycje na lokalnym rynku, niż ufać nowym podmiotom. Dlatego też w przypadku podmiotów z niewielkim stażem na rynku, mało która reklama jest w stanie przekonać klienta do naszych usług czy produktów. Tylko pozycjonowanie stron www pozwoli nam na budowanie świadomości marki, ponosząc co miesiąc stałe, niewielkie koszty.