Pozycjonowanie stron www bez kontentu nie jest za bardzo możliwe. Dlatego też wiele firm decyduje się na założenie bloga i cykliczne uzupełnianie go o nowe treści. Niestety w wielu przypadkach blogi te prowadzone są w niewłaściwy sposób. Wszystko tak naprawdę wynika z tego, że treści na nich zamieszczane nie są tworzone dla klientów. Na większości firmowych blogów poruszane są tematy, które w ogóle nie interesują potencjalnych klientów. Przykładem może być np.: blog na stronie firmowej, oferujący usługi budowlane. Poruszając na nim tematy związane z najnowszymi maszynami czy urządzeniami, przyciągniemy dzięki temu ludzi, którzy chcą się dowiedzieć czegoś o narzędziach, a nie zainteresowanych usługą. Blog będzie generował duży ruch, ale zero zapytań ofertowych. Blog firmy powinien być miejscem, w którym porusza się tematy z życia firmy.
Teksty powinny być o tematyce, jak firma pracuje, czy jakimi metodami wykonuje swoje usługi. Blog firmowy nie jest miejscem, które ma być bazą wiedzy czy ciekawostek dla pasjonatów danej dziedziny. Na firmowym blogu powinny być poruszane tematy, które pokażą, że znamy się na tym co oferujemy. Nie chodzi tutaj o to, aby pokazać, że warto zaufać naszej firmie. W każdej firmie zawsze wiele się dzieje, dlatego też tematów nie powinno brakować. Zdobycie zaufania na rynku przez nowo powstałą firmę lub małą, zawsze wymagało ciężkiej pracy. Prowadzenie bloga w sposób, który ma pokazywać branżę i co się w niej dzieje z pominięciem tego, co np.: myślimy na dany temat, nie jest dobrym pomysłem. Wiele firm z branży SEO przekonuje, że content na stronie jest niezbędny, aby móc pozycjonować stronę www. Niestety treści zamieszczane na stronach www pod pozycjonowanie są tylko pod pozycjonowanie i nigdy nie przyciągną na stronę osób, które są zainteresowane zakupem usługi.
Osoba odwiedzająca bloga firmowego chce się dowiedzieć z kim ma do czynienia. Coraz większa konkurencja na rynku, praktycznie w każdej branży sprawia, że na większości blogów firmowych np.: w branży SEO można przeczytać o tym samym. Mało która firma ma odwagę tworzyć bloga, który będzie jednocześnie budował wizerunek firmy. Wiele firm kopiuje styl prowadzenie bloga firmowego wzorując się na konkurencji. Blog firmowy powinien być miejscem, w którym pokazujemy swoją firmę taką, jaka jest naprawdę. Blog na stronie firmowej powinien być uzupełniany w sposób regularny. Niestety wiele blogów zanim dobrze się rozwinie, szybko przestaje publikować. Pojawia się na nich kilka wpisów i na tym się wszystko kończy.
Prowadzenie bloga firmowego wymaga dużej samodyscypliny oraz chęci tworzenia. Im bardziej będzie rozbudowany nasz blog o informacje związane z naszą firmą, tym większe są szanse, że ktoś zaufa naszej firmie. Blog branżowy na stronie firmowej można przyrównać do czasopisma branżowego, które kupują i czytają jedynie osoby chcące pogłębiać swoją wiedzę na dany temat. Dlaczego dla Google tylko niektóre treści są w stanie przebić się do TOP10, a większość nie ma takich szans? Dlatego, że w Internecie jest bardzo mało treści wyróżniającej się a za to jest bardzo dużo treści poruszających te same tematy. Blog na stronie powinien wnosić nową dawkę informacji pozwalających podjąć decyzję. Blog firmowy, który nie jest pisany dla specjalistów lecz dla klientów, wzbudza większe zaufanie. Tworząc bloga firmowego warto pamiętać, że powinien pełnić funkcję opiniotwórczą a nie naukową. Klient czytający bloga firmowego powinien znaleźć na nim informacje, które uwiarygodnią Twoją ofertę.