Pozycjonowanie nastawione na generowanie sprzedaży, a pozycjonowanie rozliczane za pozycje

Celem pozycjonowania stron www jest przede wszystkim zwiększanie sprzedaży produktów czy usług pozycjonowanej strony. Jest to cel nadrzędny, który stawia sobie każdy właściciel strony. W taki właśnie sposób pozycjonuje się największe marki sprzedażowe w sieci, których nie interesują pozycje, a coraz większa sprzedaż i ruch w sklepie. Oferta tego typu daje wymierne korzyści klientowi, który z miesiąca na miesiąc może obserwować postęp pracy, poprzez zwiększoną sprzedaż czy wyższe wskaźniki unikalnych użytkowników. Niestety dość często małe jak i średnie firmy wolą w dalszym ciągu rozliczać się za efekt lub pozycjonować pakiet np.: 100 słów kluczowych, co nie zawsze przekłada się na nadrzędny cel, czyli sprzedaż. Reklama, która nie przybliża nas do celu, jakim jest pozyskiwanie klientów, może doprowadzić do zniechęcenia z korzystania pozycjonowania stron www.

Pozycjonując np.: duży sklep z 10 tyś produktów, warto skupiać się na pozycjonowaniu konkretnych produktów, a nie ogólnych haseł typu żarówki czy wieszaki. We współczesnym świecie konsument jest coraz bardziej świadomy tego, co chce kupić i poszukując np.: żarówki kieruje się preferencjami. Google niestety z roku na rok notuje coraz większy odsetek wyszukiwania danego hasła, które nie kończy się żadnym kliknięciem. Jeśli rzeczywiście tak się dzieje, to zapewne dlatego, że konsument nie znalazł tego, czego szukał i zrezygnował z przeszukiwania wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie ukierunkowane na zwiększanie sprzedaży oraz ruchu, staje się z roku na rok coraz bardziej popularne. Zwiększająca się popularność takiego pozycjonowania, spowodowana jest możliwością realnego mierzenia efektów. Sama pozycja konkretnej frazy w TOP10 nie mówi nam za wiele, ponieważ zachowania użytkowników zmieniają się zbyt szybko.

Czasami rzeczywiście klient mimo obecności swojej strony w TOP10 wyników wyszukiwania na 4-5 fraz,  nie sprzedaje tak dużo, jakby chciał. Wynika to nie z braku zainteresowania ofertą, lecz pozycjonowaniem się na słowa, które wpisywane są przez osoby nieposzukujące tego, co oferuje pozycjonowana strona. Nie zawsze jednak klient chce zaufać agencji, która pozycjonuje jego stronę www czy sklep internetowy i narzuca z góry to, czego oczekuje. Wielu klientów w dalszym ciągu wybiera pozycjonowanie na efekt lub abonament (określony pakiet słów kluczowych), co nie jest złym rozwiązaniem, jeśli liczba pozycjonowanych słów jest odpowiednia. W przypadku pozycjonowania na efekt trzeba czekać aż pozycjonowane słowo wejdzie do TOP10. Zanim fraza typu malowanie Warszawa pojawi się w TOP10, może minąć wiele czasu. Dlatego też pozycjonowanie na efekt wymaga cierpliwości ze strony klienta.

W przypadku pozycjonowania wszystkich produktów już po kilku dniach, kilka z nich wskakuje do TOP10 i zaczyna generować unikalnych użytkowników oraz jakąś sprzedaż. Brak zaufania do pozycjonowania, które przynosiłoby konkretne efekty w postaci sprzedaży, wynika głównie z tego, że trafiają się podmioty, które w dalszym ciągu obiecują złote góry w szybkim czasie. Okazuje się, że na efekty trzeba czekać, a nie każdy może sobie na to pozwolić, co wywołuje niezadowolenie klienta z pozycjonowania na efekt. Oczywiście pozycjonowanie na efekt jest dużo droższe niż pozycjonowanie całego sklepu, co wynika z tego, że zanim zostanie osiągnięty efekt, to agencja SEO musi ponosić koszty, nie zarabiając. W przypadku pozycjonowania całego sklepu, opłata nie ulega zmienia w zależności od pojawiających się efektów.  

Dodaj komentarz