Pozycjonowanie płatne na abonament – na co idą te pieniądze?

Opłata za pozycjonowanie to dość gorący temat, który powoduje wiele dyskusji w sieci. Dlatego też warto przybliżyć potencjalnym klientom, na co idą pieniądze z comiesięcznego abonamentu, który płaci klient. Pozycjonowanie stron www to proces, który wymaga nakładów pracy, jak i narzędzi. Aby wypozycjonować stronę należy także prowadzić intensywne działania polegające na linkowaniu strony. Koszty pracy, narzędzia oraz linkowanie to koszt około 80% wpłacanego przez klienta budżetu na pozycjonowanie. Dlatego też mało która firma decyduje się na oferowanie pozycjonowania płatnego za efekt. Wynika to głównie z tego, że koszty wykonywania takich usług są coraz wyższe i nie ma możliwości ich przeskoczenia w jakikolwiek sposób.

Pozycjonowanie płatne za efekt mogą zaoferować najmniejsze firmy, które nie mają większych kosztów funkcjonowania. Pozycjonowanie stron www to także poszukiwanie nowych metod i prowadzenie testów, które kosztują. Firmy z branży SEO płacą tak samo podatki, jak wszystkie pozostałe branże w Polsce. Firmy tego typu nie są w żaden sposób uprzywilejowane i aby funkcjonować muszą ponosić koszty. Rentowność w branży SEO nie jest tak duża, jak mogłoby się wydawać. Pozycjonowanie płatne na abonament to usługa polegająca na świadczeniu jej za stałą opłatę, którą przez cały okres trwania umowy uiszcza klient. Dzięki temu firma posiada środki, aby móc wykonywać niezbędne czynności pozycjonowania lub finansować tworzenie oraz utrzymywanie stron zapleczowych. Dzięki tym środkom firma można tworzyć niezbędne treści SEO do pozycjonowania.

W tym miejscu ktoś może powiedzieć, że przecież firmy robią pozycjonowanie płatne za efekt i dają radę. Oczywiście jest to prawda, lecz cena za pozycjonowanie płatne za efekt jest 10 razy droższa niż na abonament. Dzieje się tak dlatego, że zanim osiągnie się efekt, to firma SEO ponosi koszty. Jeśli np.: za 50 słów kluczowych płacimy 500zł abonamentu, to za efekt zapłacimy w zależności od konkurencyjności słów od 2000- 5000zł złotych. Oczywiście opłata naliczana jest po wejściu frazy, fraz do TOP10. W wielu przypadkach osoby, które decydują się na pozycjonowanie większej ilości słów na efekt, po jego osiągnięciu szukają dziury w całym, aby nie płacić wysokich faktur za usługi. Nie jest to coś powszechnego, ale często się zdarza.

Dlatego też, aby nasz budżet nie było mocno nadwyrężony, warto postawić na rozsądny abonament. Pozycjonowanie stron www płatne na abonament można porównać z usługami budowlanymi, których nie da się wykonać bez odpowiednich narzędzi czy materiałów. Dlatego tak ważne jest uświadomienie klientów, za co tak naprawdę płacą. Inaczej patrzy się na remont mieszkania, jeśli wykonujemy go sami, a zupełnie inaczej w momencie, kiedy wykonuje nam go firma. Jeśli nie mamy doświadczenia np.: w układaniu płytek oraz nie mamy odpowiednich narzędzi, to musimy je kupić. Musimy samodzielnie wnieść materiały do mieszkania, rozrabiać kleje i sami gruntować czy fugować. Do tego potrzebujemy maszynę do cięcia, pędzle, mieszadła do kleju czy środki gruntujące. Widząc położone płytki możemy pomyśleć, że to nic trudnego je ułożyć.

Podobnie jest z pozycjonowaniem, które jest bardzo trudne ze względu na konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy na ten temat. Klient nie widzi, ile wysiłku musi włożyć programista, specjalista SEO czy SEO copywriter, aby wykonać swoją pracę. Oczywiście oprócz kosztów, które trzeba ponieść na wykonanie usługi, dochodzą jeszcze koszty energii elektrycznej, sprzętu czy lokalu. Do tego dochodzi problem polegający na braku na rynku specjalistów SEO z prawdziwego zdarzenia, którzy chcą z tą dziedziną związać swoją przyszłość i uczynić z niej pracę. SEO jest dziedziną bardzo wymagającą, która zabiera dużo czasu i energii. Jest to praca 7 dni w tygodniu, a nie tylko 5. Specjaliści SEO dość często monitorują strony klientów w dni wolne, aby móc szybko zareagować na ewentualne zmiany algorytmów Google.

Dodaj komentarz